5 Haziran 2015 Cuma

Ballı Kek

Bizim oğlumla en çok yaptığımız aktivitenin benim en sevdiğim iş olan kek yapmak olması sizce de harika değil mi? 
Dün de 'annee kek yapalım' demesiyle bir anda fırladık ve lezzetli bir kek yapıverdik. Sağlıklı olsun istediğimizden, şeker yerine bal, yağ olarak zeytinyağı kullandığım için severmisiniz bilemem ama biz çok sevdik...

Malzemeler;
•3 Orta Boy Yumurta
•1 Su bardağı Yoğurt
•1 Çorba Kaşığı Su
•1 Su Bardağından 1 Parmak eksik Zeytinyağı
•1 Paket İnce Bitter Çikolata
•2 Su Bardağı Beyaz Un
•1 Su Bardağından 1 Parmak eksik Kakao
•2 Çorba Kaşığı Bal
•1 Tatlı Kaşığı Esmer Şeker
•1 Paket Kabartma Tozu
•1 Çay Kaşığı Karbonat
•1 Çay Kaşığı Vanilya Özütü

Yapılışı;
•Yumurtalar iyice çırpılır
•Yoğurt eklenir ve iyice yedirilir
•Yağ eklenir ve birbirine karışana kadar çırpılır
•Vanilya Özütü eklenir
•Karışım Stand Mikserindeyse bundan sonrasına spatula ile devam edilir
•Un, Karbonat ve Kabartma Tozu birlikte elenir ve karışıma eklenir
•Üzerine elenen kakao da eklenir 
•Kakao biraz katılaştıracak Su eklenip azıcık yumuşatılır
•Bal eklenip biraz karıştırılır
•Karışım yağlanmış kek kalıbına dökülür
•Üzerine küçük karelere ayrılmış bitter çikolata eklenir ve içe doğru bastırılır
•Son olarak esmer şeker kek karışımının üzerine gezdirilir
•Benim fırınımda 35dk pişti, ilk 20dk kapağını açmayın!! 30dk sonra kürdan testi☺️☺️

Ben servis ederken Süt Reçeli ile servis ettim ve lezzetine doyamadım...
Siz ister süt reçeli ister meyve kullanın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder