22 Mayıs 2015 Cuma

Hindistan Cevizi Sevenler

tatlı yemeden 1 gün bile geçiremeyen ana tatilde bol bol kilo alan da ben, buna bir dur demek lazım tabii.
eve döndüğümün sabahı hemen diyete başlayınca diyet tatlıların peşinden koşmakta şart oldu tabii.
ben evde ne var diye bakarken eski kurabiye tecrübelerimi de birleştirip aşağıdaki kurabiyeyi yaptım ve afiyetle yedim...

malzemelerimi  göz kararı ekledim ama aşağı yukarı yazıyorum, çok sıvı olursa azıcık nişasta ekleyin yeter.

Malzemeler;

Çay bardağı büyük olanlardan hani ajda olan var ya ondan

  • 1 Yumurta Akı
  • 1 Çay Bardağından 1 Parmak az Hindistan Cevizi
  • 1 Çay Bardağından 1 Parmak Az Kırılmış Beyaz Çikolata
  • 1/2 Çay Bardağı Büyük Parçalar Halinde Kırılmış Ceviz yada Fındık
  • 1 Tatlı Kaşığı Mısır Nişastası
Yapılışı;

Fırın 180 derecede ısıtılır
6-7 adet kurabiye çıkıyor daha fazla isterseniz oranı 2 katına çıkartabilirsiniz.



  • Yumurta Akı 5-10sn kadar çırpılır
  • Hindistan Cevizi eklenir ve karıştırır
  • Beyaz Çikolata eklenir
  • Ceviz eklenir 
  • on olarak Nişasta eklenir ve elle şekil verilir, çok sert olmayacak ama elle birleştirince şekil alabilecek
  • Çift kat serilen yağlı kağıt üzerine yerleştirilir ve üzeri azıcık pembe oluncaya kadar 10-12dk pişirilir
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder