7 Nisan 2015 Salı

Sağlıklı Krep ve Meyve Pastası

Öyle çok seviyorum ki kahvaltı etmeyi hiç üşenmeden kalkıp hazırlıyorum.
Yağan yağmura olan sevgi ve saygımdan sağlıklı harika bir kahvaltı hazırladım kendime...

Malzemeler;
Krep Hamuru;(3 adet çıkıyor ben 1 tane yedim) 
•2 Yemek Kaşığı Kepekli Buğday Unu
•1 Küçük boy Yumurta
•1/4 Bardak Yağsız Süt( süt eklemeniz gerekirse kaşık kaşık yapın)
•1 Çay Kaşığı Fıstık Ezmesi
•1 Çay Kaşığı Sarelle Şeker İlavesiz 
•1/2 Çay Kaşığı Hindistan Cevizi 

Meyve Pastası;
•2 Büyük boy Çilek
•1 Küçük boy Yerli Muz
•1 Yumuşak Kivi
•1 Kaşık Yulaf Ezmesi( Azıcık ufalarsanız daha iyi)

Krep Yapımı;
•Önce Yumurta'yı bir kapta çırpalım
•Üzerine 2 Kaşık Kepekli Unu ilave edip bulamaç haline getirelim
•Yavaş yavaş sütü ekleyelim
•Kıvamı hafif akışkan olmalı( kepekli un daha sert olduğundan normal krep kuvamından biraz daha sulu yapalım)

Yapılışı;
•Yapışmaz tavaya 1 tatlı kaşığı yağ dökelim ve kağıt peçete ile fazlasını alalım
•Çorba kepçesi ile ince olacak şekilde yayalım
•Diğerleri için yağlamaya gerek yok, iki tarafı da hafif kızarınca tavadan alalım
•Önce Fıstık Ezmesi, Sonra Sarelle sürelim 
•Mendil gibi kaplayıp üzerine hindistan cevizi serpelim

Meyve Pastası Yapılışı;
•En küçük boy Sufle kabını hazırlayalım
•Her meyveyi ayrı kaplarda ezelim
•En alta çilek ezmesi koyup hafif bastıralım
•Üzerine ince bir kat yulaf ezmesi
•Üzerine Muz Ezmesi
•Üzerine ince bir kat yulaf ezmesi
•En üste kivi ezmesi
•Buzlukta 5-7dk hafif donsun ve çıkarttığınızda ters çevirin

Mutlu sabahlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder