11 Nisan 2015 Cumartesi

Nohutlu Bulgur Pilavı

ne yapsam da öğle yemeğini geçiştirsem derken aklıma buzlukta önceden haşladığım nohut olduğu geldi. 
Harika karışım sadece 20dk dedim ve koşar adım mutfağa geçtim...

1 Cup=240ml eşit ölçü kabı kullandım

Malzemeler;
•2 Cup Pilavlık Bulgur
•1 Cup Haşlanmış Nohut
•2 Yemek Kaşığı Zeytin yada Sıvı yap
•1 Yemek Kaşığı Tereyağ
•1 Çay Kaşığı Tuz
•Kaynamış Su

Yapılışı;

•Bulgur iyice yıkanır ve süzülür
•Tereyağ ve Sıvıyağ teflon tencerede kızdırılır 
•Bulgur ekler ve 1dk kadar kavrulur
•Nohut eklenir ve 1-2 defa çevrilir
•Üzerini geçicek kadar kaynamış su eklenir
•Son olarak tuz eklenir
15-20dk kısık ateşte pişirilir
•Suyu çekip bulgurlar şişince altı kapatılıp dinlendirilir

Ben yanında Ayran severim artık siz ne severseniz...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder