14 Nisan 2015 Salı

Ara Öğün hep Tatlı Olsa....

Ara öğünde ben tatlı sevenlerdenim maalesef 3 kuru kayısı 2 badem işi bana göre değil.
O yüzden bin bir türlü çözüm arıyorum kendime pişirmek için. Yalancı muhallebi yaptım bu öğlen, işin güzeli üstüne Hindistan cevizi serpip meyvelerle süslerseniz ve içine de vanilya eklerseniz. Tat güzel oluyor...

Malzemeler:

  • 2 Bardağa yakın Süt( Yarım Yağlı Kullandım) yaklaşık 350ml
  • 1 Çorba Kaşığı Pirinç Unu yaklaşık 20gr
  • 1 Çay Kaşığı Mısır Nişastası( Sadece Kıvam versin diye baktınız sizinki kıvamlı oluyor koymanıza gerek bile yok)
  • 3 Adet Kesme Şeker( toz yada sıvı tatlandırıcı da olur)
  • 1 Çay Kaşığı Vanilya Özütü
  • 1 Çay Kaşığı Hindistan Cevizi Tozu
Üzerini Süslemek İçin;

  • Frenk Üzümü
  • Böğürtlen
Siz Çilek, Yaban Mersini Yada Muz ile de tatlandırabilirsiniz.

Yapılışı:

  • Süt ve Pirinç Unu orta ateşte yanan tencerenin içine konulur ve devamlı karıştırılır, 2-3 dk sonunda şekerler ve vanilya özütü eklenir
  • Kaynamaya başladığında kıvamı çok sıvı olduysa nişasta ekleyin, muhallebi kıvamı tuttuysa hiç eklemenize gerek yok
  • Bu aşamada isterseniz vanilya yerine damla sakızı da ekleyebilirsiniz.
Üzerine meyveleri ekleyin ve hindistancevizini serpin...


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder